ul. Grunwaldzka 38A/U7

Terapia blizn

Terapia blizn niesie za sobą wiele korzyści. Przede wszystkim poprawia wygląd skóry, zwiększa jej elastyczność i ruchomość, a także zmniejsza ból i dyskomfort. Prawidłowa praca układu nerwowego jest również efektem terapii blizn, co przyczynia się do zapobiegania negatywnym skutkom kompensacji organizmu. Dodatkowo, terapia poprawia czucie w obrębie blizny, przywracając naturalną funkcję skóry oraz przyśpieszając proces gojenia się tkanek. Ważnym aspektem jest także zapobieganie tworzeniu się zrostów i bliznowców oraz poprawa krążenia, co przyspiesza regenerację. Terapia blizn skutecznie zapobiega tworzeniu się zrostów, co jest kluczowe dla zachowania zdrowia i funkcjonalności skóry.

170 PLN / 50 MIN

Dla kogo?

Masz bliznę po operacji lub urazie? Zauważasz, że twoja blizna jest sztywna i wklęśnięta? Odczuwasz ból i dyskomfort? (nie tylko ten w okolicy blizny) Terapia blizn to nie tylko poprawa estetyki i widoczności, ale również przywrócenie pełnej sprawności i elastyczności skóry. Zapobieganie wytworzeniu się negatywnych kompensacji organizmu, prawidłowa praca mięśni i układu nerwowego.

Terapia Blizn jest dla Ciebie jeśli:
• Jesteś po urazie, wypadku podczas których doszło do przecięcia skóry (bez względu na to czy była ona szyta, czy nie)
• Masz blizny po operacjach, urazach, oparzeniach lub cesarskim cięciu
• Jesteś po operacji chirurgicznej (np. operacje w obrębie jamy brzusznej: wyrostek, przepuklina,
• Jesteś po operacji ortopedycznej (np. rekonstrukcja więzadeł, endoproteza, złamania)
• Jesteś po operacji plastycznej (np. lifting, abdominoplastyka, korekcja uszu, nosa)
• Masz bliznę po operacji kardiologicznej
• Masz bliznę po cięciu cesarskim
• Odczuwasz napięcie i ograniczenie ruchomości w okolicy blizny
• Twoja skóra wokół blizny jest twarda, zgrubiała lub sztywna
• Chcesz poprawić wygląd swoich blizn i zmniejszyć ich widoczność
• Zauważasz, że blizna wpływają na Twoje codzienne funkcjonowanie i samopoczucie

Fizjoterapia lecznicza bólu

Masaż leczniczy

Rehabilitacja kręgosłupa

Zobacz więcej

Rehabilitacja po urazach i kontuzjach

Rehabilitacja stomatologiczna

Konsultacja

Zobacz więcej

Blizna to miejsce po przerwaniu ciągłości skóry w wyniku urazu, operacji lub oparzenia. Powstaje w trakcie procesu naprawy, łącząc uszkodzone tkanki. Organizm wytwarza tkankę zastępczą, nie tylko w widocznym miejscu lecz co najważniejsze w wszystkich warstwach tkanki podskórnej która uległa uszkodzeniu.
Tkanka bliznowa może powodować lokalne oraz uogólnione zaburzenia. Terapia blizn ma na celu zniwelowanie wszelkich następstw z tym związanych, takich jak:
-zmiany wyglądu skóry (wciągnięcia, przebarwienia, obrzęki)
-zaburzenia funkcjonalne
-zaburzenia czucia
-drętwienie, mrowienie
-nadwrażliwość, zaburzenia czucia oraz ból
Blizny mogą być przyczyną bólu słabo reagującego na leczenie lub przedwczesne uszkodzenie się tkanek. Terapia blizny Poznań wpływa na przywrócenie homeostazy organizmu.

Terapia blizn – na czym polega?

W momencie tworzenia się blizny w głębszych warstwach tkanek dochodzi do powstania zrostów, skutkujących upośledzeniem ruchomości i pogorszeniem przesuwalności tkanek.
Do uogólnionych zaburzeń wynikających z powstania blizn zaliczamy głównie wszelkie zaburzenia funkcjonalne. Taśmy powięziowe spełniają trzy podstawowe zadania takie jak: przenoszenie sił, koordynacja sekwencji ruchowych oraz funkcję amortyzacyjną. Ponad to blizna może przyczynić się do kompensacyjnego ustawienia ciała oraz zaburzenia propriocepcji.
Dlatego blizna może powodować problemy w innych częściach ciała i być realną przyczyną pojawiających się dolegliwości bólowych.

Jakie są etapy i metody terapii blizn stosowane przez fizjoterapeutów?

Pierwszym etapem w każdej terapii jest wywiad i badanie. Ważnymi informacjami dla fizjoterapeuty w trakcie wywiadu i badania będzie mechanizm urazu, okoliczności jego powstania, odczuwalne dolegliwości, zaburzenia strukturalne, funkcjonalne oraz zakres ruchomości.
W zależności od miejsca występowania, charakteru blin oraz powodowanych następstw. Terapia blizn musi być indywidualnie dopasowana do potrzeb pacjenta, wykorzystując przy tym odpowiednie metody terapeutyczne.
W trakcie zabiegów terapii blizny fizjoterapeuci korzystają z elementów masażu (technik drenażowych, głaskania, mobilizacji powierzchownej oraz głębokiej), manualnej mobilizacji blizny (rozciąganie, przełamywanie, rolowanie, kompresje, a także wiele innych chwytów), zabiegu miodobrania, terapii bańką próżniową, flossingu, terapii narzędziowej, igłoterapii oraz kinezjotapingu.

Terapia blizn Poznań – dlaczego warto wybrać mnie?

Sposobów pracy z blizną jest bardzo wiele. Najważniejszym zadaniem jest dobrać odpowiednią metodę terapeutyczną do danego pacjenta oraz w odpowiedniej sytuacji. W tym celu podczas pracy z pacjentem wykorzystuje możliwości jakie daje kinezjologia stosowana. Metoda ta pozwala dobrać odpowiedni bodziec terapeutyczny jaki potrzebny jest do uzyskania zamierzonego efektu. Dzięki temu stosuje terapie manualną, pinoterapie, czy igłoterapię wiedząc, że dane struktury potrzebują dokładnie tego bodźca dla lepszej pracy. Wykorzystując testy mięśniowe, jestem w stanie się dowiedzieć jaka metoda terapeutyczna sprawdzi się najlepiej w określonej sytuacji. Co więcej diagnostyka ta pozwala sprawdzić na jakie inne części ciała wpływa blizna i zaburza ich prace. Ale również jeśli blizna swoją powierzchnią obejmuje większy fragment ciała. Przy pomocy narzędzi zaczerpniętych z kinezjologii możemy sprawdzić dokładnie, który obszar jest zaburzony i skupić się na mniejszym fragmencie blizny. Maksymalizuje to wówczas skuteczność i przyśpiesza efekty jakie daje terapia blizn Poznań.

Mikołaj Kaźmierczak - ZnanyLekarz.pl

Mikołaj Kaźmierczak - ZnanyLekarz.pl